tiistai 18. joulukuuta 2018

Luukku 18: Samiskynnet - Frozen

Tervetuloa mun blogin joulukalenterin pariin! Aikaisemmat luukut ovat sisältäneet poroja, juhla kynsiä, lumihiutaleita, lahjoja, villapaidan, sini-valkoista, Minionit, linnun, tähtiä, oksia, punavalkoista, metsänvihreää, edellisvuosien jouluisia kynsiä, edellisvuosien aaton kynsiä, punaista glitteriätalvisen maiseman ja puna-hopeista. Olen ajastanut postaukset, joka aamulle klo 6.00.

Pitkästä aikaa on samiskynsien vuoro. Tämä on Camillan ja mun yhteinen haaste, jossa sovitaan tietyt rajat lakkaukselle, joiden sisällä on tarkoitus pysyä. Paitsi sitten, kun innostuu niinkuin minä ja vetää aivan överiksi. Hups. 

Tällä kertaa taisin pysyä aika hyvin sovitun sisällä. Teemana oli Frozen ja tekniikkana käsinmaalaus. Näiden alkuperäinen julkaisupäivä olisi ollut viimeviikon perjantaina, mutta sattuneesta syystä en keskiviikkona saanut kynsiä lakattua, joten vaihdettiin päivää.


2

Kaikissa kynsissä on pohjalla liukuväri, jonka tein picture polishin lakoilla. Käytin cyania, salt wateria ja sagea. Nämä kaikki ovat suht vaaleita lakkoja ja olisi varmaan kannattanut lakata niiden alla, joku vaalea pohja. Niin en kuitenkaan tehnyt, vaan tein todella monta kerrosta tuputtaen meikkisienellä. Lopputuloksesta tuli kuitenkin todella kiva.

Elsa ja Anna on tehnty käsinmaalattuina decaleina. Olen silikoonimattoni alle tulostanut kynnelle mahtuvan kuvan, jonka olen piirtänyt kirkkaalle kynsilakkalevylle. Tämän jälkeen olen maalannut käsin vaatteet, hiukset, silmät ja ihon. 

Elsa decalin tein jo viikko sitten, mutta en silloin sitä siirtänyt kynnelle. Eilen, kun toteutin nämä kynnet loppuun levitin sen päälle vain uuden kerroksen kirkasta lakkaa ja odotin sen kuiviumista. Sen jälkeen leikkasin ylimääräiset pois ja siirsin sen kynnelle. Olin yllättynyt, että sen siirtäminen kynnelle vielä onnistui.

Muihin kynsiin leimasin ison kasan lumihiutaleita MoYoun Festive Collectionin laatasta 02. Leimauslakkoina käytin Moyran Valkoista sekä Wild&Mildin chromelakkaa nimeltä Angel Delight. Leimasin erikokoisia ja muotoisia hiutaleita vuorotellen hopeisella ja valkoisella, jotta saisin ne kerrostettua kivasti.

4 3
Oletteko osallistuneet lakkaushaasteisiin ?

5 kommenttia:

  1. Ihan sairaan ihana toi liukuväri 😍
    Munki tarvii kokeilla tota tulostuskikkaa mut en varmaan osais ees tulostaa oikean kokoista kuvaa 😂 kiva ku teit Annan ja Elsan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 mun mielestä se helpottaa niin plajon :D oli hieman vaikee tehä, mutta kun oon joskus tehny Olafin halusin välillä jotain muuta

      Poista
  2. Voi miten ihanat ja taitavasti tehdyt!

    VastaaPoista
  3. Niin kauniit! Saa vain ihmetellä, miten noin pienelle alueelle saa taiteiltua noin hienoja ja tarkkoja kuvia!

    https://www.stoori.fi/mahdollisesti-ehka/

    VastaaPoista