maanantai 18. huhtikuuta 2016

Miittikynnet

Miittikynsiin keksin idean aika nopeasti teeman päättämisen jälkeen. Olen useasti katsellut netistä muiden tekemiä sateenkaariliukuvärejä ja pitkään halusinkin testata tätä tekniikkaa, mutta en oo saanut otettua itseäni niskasta kiinni ennen tätä hetkeä. Kaiken lisäksi oli juuri sopivasti ostanut uusia vinyyleitä, joissa oli maalin valumia. Siitä tulikin idea yhdistää nämä kaksi tekniikkaa yksiin kynsiin.

 photo kblogi4_zpslubircbr.jpg  photo kblogi_zpswae9kj99.jpg 

Tähän lakkaukseen tulikin käytettyä todella montaa ihanaa kirkasta väriä. Aivan ensimmäiseksi lakkasin kaikkiin kynsiin yhden kerroksen O.P.I:n Sweet Memories lakkaa, joka on todella ihana ranskislakka ja mun mielestä se sopii hyvin mun ihon sävyyn. Tällä kertaa annoin lakan kuivua melkeinpä tunnin ja se kuivui tarpeeksi. Vinyylit ei siis repinyt poistettaessa lakkaa mukanaan ja olin iloinen. 

Vinyylit asettelin kaikille kynsille yhtä aikaa ja ne oli helppo asettaa kynnelle, kun ne ovat niin ohuita. Vinyylien asettamisen jälkeen tuputtelin kostutella meikkisenellä pari kerrosta valkoista yhteen kynteen kerrallaan. Samantien rupesin tuputtelemaan sitten värilakkoja. Tein aina yhden kynnen liukuvärin kerrallaan, ettei lakka kuivuisi liikaa ennen vinyylin poistamista. Jos lakka on vinyylin poisto hetkellä liian kuiva tai sitä on liian paksu kerros, saattaa vinyyli viedä mukanaan hieman lakkaa. Muutamassa kynnessä mulla kävikin tälleen, mutta ei mitenkään huomattavasti. Kukaan ei varmaan edes huomaa sitä, mutta itse tiedän siitä. Onneksi se ei haittaa, kun kuvio on tälläinen.

Värilakkoja täytyi kerrostaa aika paljon, vaikka yritin valita mahdollisimman peittäviä lakkoja. En tiedä johtuiko tämä siitä, että käytin meikkisientä pitkästä aikaa vai ihan lakoista. Parhaillaan laitoin neljä kerrosta lakkoja, mutta se ei tuntunut yhtään liian paksulta kerrokselta.

Kaiken päälle vielä extra koristeeksi lisäsin iki-ihanaa fairydustia, joka on melkeimpä täydellinen lakka koristelemaan, minkä tahansa lakkauksen.

Lakat

piCture pOlish - sizzle
Essence - shade of happines
Essence - hello sunshine
Essence - brazil jungle
piCture pOlish - cyan
O.P.I - Sweet Memories
China Glaze - Fairydust
Oriflame - White tip

 photo kblogi1_zpsiwpfd7qs.jpg  photo kblogi2_zpsftzmdplf.jpg  photo kblogi3_zpsmagn2ni7.jpg

Vaikka pelkäsin epäonnistuvani, tuli näistä kynsistä omaa silmää miellyttävät.

Oletteko te kokeilleet sateenkaarikynsiä ?

9 kommenttia:

  1. Nämä on ihanat! Täydellisen onnistuneet. :)

    VastaaPoista
  2. Aivan ihanat kynnet! Mä olen pitkään miettynyt sateenkaariliukuvärin tekemistä, mutta minulta puuttuu muutama sopiva lila ja oranssi lakka niin sen tekeminen on jäänyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos (: mulla oli taas liian monta vaihtoehtoa :D

      Poista
  3. Nää oli ihanat! Pitää ehkä joskus vähän kopioida tätä lookki :)
    Ja mullakin oli miitissä sateenkaarikynnet, parit muut oon kans tehny.
    Noi vinyyli on kans tosi kivat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Jep.. mutta kaikilla oli todella erilaiset kynnet (: ja se oli mun mielestä tosi kiva juttu.

      Poista